Teodora Teodora Teodora Teodora Teodora Teodora
  •  Sindrom Down
  • Evenimente
  • Servicii
  • Proiecte
  • Linkuri
  • Sprijin
  • Albume
  • Contact
Biblioteca

Home

Biblioteca

Sindromul Down, mărturii, seminar şi parteneriate europene

Generale

În atenţia părinţilor

Medicale

Educationale

Terapeutice

Şcolarul cu sindrom Down

 

Cautare

Cum pot sprijini

Prevederea doi la suta

Decide ca 2% din impozitul datorat statului sa fie directionat catre ALDO-CET   Va multumim!    Legea 2% reprezintă pentru noi o oportunitate, iar pentru voi reprezintă ocazia de a susţine normalizarea vieţii persoanelor cu sindrom Down şi cu alte dizabilităţi intelectuale.   ...

CAMPANIA LOTS OF SOCKS 2014

Dragi prieteni, Vă invităm să participaţi şi în anul 2014, împreună cu noi la campania mondială “LOTS OF SOCKS”, lansată de Down Syndrome International. LOTS OF SOCKS este o campanie simplă şi distractivă, care urmăreşte să facă oamenii să vorbească despre Ziua Mondială pentru Sindromul Down, în 21 martie. În scopul unificării mondiale, Down Syndrome International produce şosete speciale pentru...


Evenimente

Sansele mele, alegerile mele - Ziua Mondiala a Persoanelor cu Sindrom Down

ŞANSELEMELE, ALEGERILE MELE - PUTEREA OLTENILOR ÎN SPRIJINUL PERSOANELOR CU SINDROM DOWN– 21 martie 2015 UNIVERSITATEA CRAIOVA va marca cea de a X-a aniversare a Zilei Mondiale a Persoanelor cu Sindrom Down, sâmbătă,...

Ziua Mondială a Persoanelor cu Sindrom Down, 21 martie 2015

Ziua Mondiala a Sindromului Down 2013

“Noi ne învăţăm copiii să muncească. Nu ştim dacă vreodată copiii noştri vor avea şansa să muncească, dar noi avem dreptul să muncim pentru ca ei să aibă un trai cât mai decent. Sperăm să...


Buletin informativ
Doriti sa primiti ultimele noutati?
Abonati-va!

Şcolarul cu sindrom Down

Procedura de înscriere la grădiniţă şi la şcoală pentru copiii cu sindrom Down este următoarea:

  1. Părintele face cerere scrisă de înscriere la şcoală, (cel mai bine în luna ianuarie a anului în care se face înscrierea), la care ataşează copie după certificatul de încadrare în grad de handicap al copilului.
  2. Şcoala atunci când propune planul de încadrare (adică în luna februarie) solicită Inspectoratului Şcolar Judeţean, profesor de sprijin (care este al şcolii şi postul apare pentru un anumit număr de copii stabilit în funcţie de gradul de handicap al acestora) sau profesor itinerant. Chiar dacă în şcoală există un singur copil cu cerinţe educative speciale, acesta poate beneficia de un profesor itinerant care vine în şcoală doar pentru norma didactică aferentă elevului cu CES.
  3. Părintele se adresează Comisiei pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap sau Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională pentru evaluarea şi orientarea şcolară a copilului. Comisia stabileşte data şi ora evaluării şi emite certificatul de orientare şcolară.
  4. Părintele, în baza acestui certificat face înscrierea în şcoală.
  5. Profesorul de sprijin sau profesorul itinerant are o fişa de post foarte complexă. El întocmeşte planul de intervenţie, planul de lecţii, planul de evaluare al elevului cu CES, stabileşte paşii în care se adaptează curricula educaţională la nivelul elevului, temele de predare şi notare, discută cu învăţătorul modul de implicare al elevului în clasă, ajuta învăţatorul în procesul de predare/învăţare atunci când acesta solicită sprijin, ajută elevul în însuşirea cunoştinţelor, efectuarea temelor, etc. Sigur ca acesta nu poate înlocui părinţii sau terapeuţii, dar are un aport semnificativ în evoluţia şcolară a elevului cu CES.

Copyright© 2017. Designed by aRealWeb